Kirúgtak egy bekamerázott helyről, mert megloptak.

2019. 04. 01. Hétfő

 

Ma kezdtem egy újabb Kft.-nél.

 

Csütörtökön kerestem állást miután hazajöttem Pistától délelőtt.

Péntekre meg már volt 2 hely ahova mehettem állásinterjúra.

A másik cég, 220 000 kínált fix fizetésként. 8 óra munka, bejelentve minimálbérrel, stb. Így kerestem tovább.

Legalább keresek már annyit mint tavaly.

 

Csak a Pistánál kerestem rosszul. Dehát tél volt. Kajára elégvolt.

 

Ma és az egész héten egy ház lemezalapját vasaltuk be. Négyen öten. Ebből 2 volt vasszerelő, 2 Román vendégmunkás segédmunkás az a bámulós fajta aki sosem csinált hasonlót, meg én.

Néha kijött a főnök, kicsit sűrűbben valami tervező.

Nem volt nagy hajtás. De rengeteget bontottunk. Mert nem volt jó a rajz.

 

01_magyarszakember_blog_hu.jpg

 

Ennél a 3 pillérnél, úgy tudták 3 napig a héten, hogy 2 pillér van.

 

04_magyarszakember_blog_hu.jpg

 

2019. 04. 08. hétfő

 

Ma betonoztuk az alapot. 80 m3 körüli mennyiségű beton, 30 centi vastagságban.

Ketten voltunk a főnökkel, meg 2 vendégmunkás.

A javarészt géppel húzta le a főnök, ahol nem fért el, ott én vízmértékkel.

Olyasmi gép volt amit tavaly akartunk használni, de ennek az elhúzórésze sokkal hosszabb volt, meg szélesebb. Így semmit nem süllyedt bele a betonba. Jó lett annak ellenére is, hogy néha eleredt az eső.

1 körül jött az első kocsi beton, de utána folyamatosan jött így fél 6 felé már a lehúzás is kész volt.

 

02_magyarszakember_blog_hu.jpg

 

2019. 04. 09.

 

Ma szigetelésvédő falat kellett raknom folytatnom állványról 15ös zsaluköböl 4 segéddel, meg jött rengeteg zsalutábla betonfalat zsaluzni. Délután meg hoztak száraz betont, az keverték és azzal öntöttük be a zsalukőfalat. Az egyik vendégmunkás „véletlenül” minden 4. – 5. vödröt telepakolta betonnal. Fő a jóindulat.

És még a szikém is lenyúlta, amikor az én ceruzámat amit elkért rajzolni a vágás helyét, hegyezni kellett. „véletlen” a kabátja zsebébe tette el.

 

Egy másik meg amikor szóba jött a munka gyorsaság azt mondta. Hogy most lájtosan dolgoznak, és mindjárt bepörögnek. Mondtam neki, hogy ez a tempó jó, mert nekem gyömöszölnöm kell a betont, meg vasat is kell betennem. - Hogy volt velük egy kőműves Romániából és ő is ezt mondta, és hazament mert nem bírta a tempót. Mondom, én nem megyek sehova. Én itthon vagyok. Akkor lekonyult az önbizalma.

 

Kijött egy csapat ácszsaluzó meg a főnökség kimérni a betonfalakat. És el is kezdték.

 

2019. 04. 10.

 

Ma járkálós nap volt. Egy majdnem kész háznál Ürömön kellett 2 ajtó spalettát körbe gipszkartonozni, meg pár méter horonyjavítást megcsinálni.

Ahova onnan vittek át ahol dolgoztam eddig. Sajnos, csak ott szembesültem vele, hogy nincs meg a szikém. Így egy kölcsönkért, életlen szikével kínlódtam egész nap.

 

Onnan délután visszamentünk Pest túloldalára a telephelytől nem messzire ahol hangárok alapjait csinálták, és ott felraktunk még zsaluanyagot a betonfalakhoz amit reggel vittek a melohelyre. Utána meg a telephelyre leparkolni ezt azt.

 

2019. 04. 11.

 

Ma ott kezdtem ahol a lemezalapot csináltuk. A falat kell vasalni. Meg volt 3 pillér is.

A 2 vasszerelővel csináltuk.

Akkor jött a vas is még meg, ami kell. Meg a zsalu amit felpakoltunk tegnap délután.

 

Ellopták tegnap a 200 forintos üdítőm amit otthagytam a konténerben, így egész nap, csak azt a fél liter vizet ittam amit a kávéhoz szoktam vinni. A Jani ács, a Tamás aki lenyúlta a szikém meg a Jenő segédek voltak ott. Akik ma is ott voltak.

 

A pillér zsaluját többen mondták, hogy olajozzák le, de azért se.

 

Pénteken folyattuk a fal vasalást, a zsaluzók meg a zsaluzást.

 

Ekkor már nem volt baj, hogy görbén van kötve a vas, amiért rengeteget bontottunk az alapnál.

 

03_magyarszakember_blog_hu.jpg

 

2019. 04. 15. Hétfő

 

Ma az zsaluzó brigáddal zsaluztam.

Egész délelőtt, nem csináltam semmi hasznosat.

Én nem csináltam sosem ilyen zsalut, aki meg próbálta csinálni, az meg nem értett hozzá.

Így nem láttam, mit tudnék nem helyette megcsinálni, de segíteni.

Végül kitalálták 4 körül, hogy 6ig maradnak.

 

Én persze nem maradtam. Viszont otthagytam egy a kamerának is jól látható helyen az Obis mérőszalagom.

 

Ha eltűnik, reggelre, felmondok. Eltűnt. Nem látta senki.

A főnök meg azt mondta majd megnézi ki lopta el a kameraképén, és majd elveri egy betonvassal. De ha így látom akkor mennyek. De, sajnálja, meg blabla.