2020

Olvasási idő: 6 perc

 

Ismét eltelt egy év.

 

Volt amikor teljesítménybe dolgoztam, és több lett a napi átlag sokkal mit a napibérem. És volt amikor csak pár száz forinttal lett több. Ami így is a pozitívum. Hogy nem kellett 7től 17 dolgozni. És nem kellett elkéretkezni, ha előbb végeztem a munkával, vagy dolgom volt.

Volt, hogy 2 napig 20000 forintért talicskáztam egész nap, meg volt olyan is, hogy 31300 lett a nap végén amikor színeztünk egy házat.

 

E évben is elküldtek egy főnökségi tagot. És elmentek régi emberek is. És elküldtek olyan régi embert is, aki már nem volt megbízható, mert sokat ivott. De, összességében aki dolgozott, abból van már kevesebb a cégnél.

 

Dolgoztam olyan emberrel aki az alapot be mély alapozta, mielőtt rá öntöttük volna a szerelőbetont.

Ezt másnap betöltöttük, levibráltuk, körbezsaluztuk, és ment rá a szerelőbeton. Ő meg elkezdte Falfixel bekenni.

 

magyarszakember_blog_hu_01.jpg

 

Itt ilyen vasalást csinált az alapba.

 

magyarszakember_blog_hu_02.jpg

 

Meg ez a naplóbejegyzésemből van „Na de, milyen hülyeségei vannak az új embernek?”

 

09.02. szerda

Kivittük a gurulós állványt, segítettem összerakni. Hogy kívülről is rendbe legyenek az ablak nyílások. Amikor végzett szétszedte az állványt és elkezdték behordani. Pedig nekem is kell az állvány kint, és ezt nagyon jól a tudtára adtam.

 

09.03. csütörtök

38 tégla helyett 30 téglát rendelt. Porotherm helyett B30ast. Egy pillért kellett belőle rakni, egy nyílás szűkítéséhez. A legalsó sor alá egy fa éket rakott, amikor megkérdeztem minek, mert nem akar megállni. Mondom rakjon alá anyagot. Ezen lesz 2 I vas áthidaló, a levegőbe nem fog megállni.

 

09.08. kedd

Lepkével javította amit a villanyszerelők kivésett hornyot. Másnap lehetett átkaparni, mert mindenhol kiállt.

 

09.09. 09.10.

Ma meg tegnap egy ajtó nyílást falazott fel 7,5 Itongból és azt vakolta le, meg hálózta le. A frissen szerdán felrakott Itong falra, csapta fel a vakolatot. Ha nem szólók rá kidönti. Persze azt is ékelte mert valamiért anyagba nem állt meg neki, vagy nem tudom.

 

 

Szóval mindenhez is, elméletben értő embert kaptam.

 

Ezek mellé pluszban, ha valamit elvett valahonnan, valahova elvitte dolgozni, és otthagyta. Soha semmit nem találtam amíg együtt dolgoztunk a cuccaimból, ami véletlen nem volt neki is.

Mindig dugdosni kellett a szerszámaim előle.

 

Amikor meg a céghez került, egy másik brigádba került. Na onnan került hamar hozzám.

Ott Drivitoztak csak az első időkbe. De, ahogy húzta a glettelést, meg utána ahogy húzta a szint, rossz volt nézni. Pedig én alig dolgoztam velük. És én rosszul voltam attól ahogy dolgozik.

 

Ezek előtt egyedül dolgoztam, meg besegített egy másik kolléga is elég sokat.

 

Egy kertes házat a tulajdonos le drivitolt. Behálózta, lealapozta. Hát abba nem volt egy egyenes sarok. A glettelés, meg még nem surló fénybe is okádék volt.

 

magyarszakember_blog_hu_03.jpg

 

Itt-ott hiányzott a háló

 

magyarszakember_blog_hu_04.jpg

 

A kollégám meg ilyen munkát csinált.

Nem a díszre egybe rakta rá a hálót, hanem a sarkoknál valamiért rajta hagyott fél, 1 centi hálót. Nem fogja hajtogatni a hálót, vagy valami ilyesmit mondott.

Én meg rábíztam, mert festő csak jobban meg tudja csinálni mint én. Hát nem.

 

magyarszakember_blog_hu_05.jpg

 

magyarszakember_blog_hu_06.jpg

 

magyarszakember_blog_hu_07.jpg

 

Azért némi vésés, meg csiszolás után jó lett.

 

magyarszakember_blog_hu_08.jpg

 

A Gábor kolléga lett elküldve a főnökségből akiről már tavaly is írtam. Nem változott idén sem, inkább még feledékenyebb lett, meg minden mindig kevés volt amit rendelt. A kedvencem az volt tőle, kiszámolta a beton mennyiséget. Mondom akkor tuti kevés lesz, írjon még hozzá 10 zsákot.

Persze többször nem hallgatott rám.

 

magyarszakember_blog_hu_11.jpg

magyarszakember_blog_hu_10.jpg

magyarszakember_blog_hu_09.jpg


 

Állvány kikötéséhez meg egyszer ezt küldte.

 

magyarszakember_blog_hu_12.jpg

 

Tavasszal meg, a saját lakásának a felújítását csináltuk.

Ott egyik héten azt mondta, ő csinálja majd a festő munkát ha készvagyok, utána már csak a festést mondta, de úgy hallottam, nem ő csinálta azt sem.

 

Most télen meg egy helyen dolgoztunk a villanyszerelőnkkel. Szó, szót követve, kiderült, hogy még az anyagot sem akarta kifizetni amit a lakásába beépített a villanyszerelő, mert munka díjat nem is kért. Úgy kellett tőle levonatni akikor kirúgták. Azért ehhez pofa kell.

 

Nem nagyon sajnálta senki, hogy ki lett rúgva. Mindenki szörnyülködött amikor az ő munkájára kellett menni. A főnök szerint.