Beugró voltam?

Augusztus 21 - Szeptember 24

2018 augusztus 21.

 

Ma kezdtem ennél a holding cégnél.

Pénteken voltam, megbeszélésen, ami csak annyi volt, hogy felmentem a Pasaréti térhez közel egy villához beszélni J. Tamással. Oda adtam az önéletrajzot, meg kinyomtatva az adataim, ami kell a bejelentéshez. És lényegében nem beszélünk meg semmit.

Csak azt, hogy ma hétfőn menjek oda. Oda is mentem 7 órára. Tamás sehol, telefon kikapcsolva. Ott voltak emberek, velük váltottam pár szót. Az egyiket hívta is, hogy ott vagyok e. És, hogy ő csúszásban van. De, majd jön. Átöltöztem, és vártam. Később mondta valaki, hogy ott a másik főnök. Józsi. Bemutatkoztunk, és vártam tovább.


A délelőtt átmentem a  cég fuvarosával egy másik házhoz, meg egy segédmunkással.

A Tamás háza lesz ha kész lesz, és ott dolgoztam egész héten. Útközbe még bementünk egy tűzepre vakolatért, falazó anyagért, Itongért, csempe ragasztóért.

 

A főnök háza lesz, de nem volt WC és a medence mellé jártunk elvégezni a dolgunkat.

Nem volt levédve a fa borítású lépcső, tiszta karc. Össze vissza sérült. Furcsa.

 


A dolgom az volt, hogy egy folyosó végére kellett ajtóhoz áthidalót betenni, és felette felfalazni. Mindezt létráról.

 magyarszakember_blog_hu_01.jpg

 

3 darab 10x 7x 20 centis Itongot kellett beraknom egy másik nyílás egyik oldalához, amit abbahagyott valaki.

És egy beépíthető WC-t kellett befalazni.

 

magyarszakember_blog_hu_02.jpg

 

Augusztus 22.

 

Ma hornyokat javítottam, meg levésett egy 80x 280 részről a segéd régi vakolatot és azt vakoltam le. Deszka persze nem volt a sarokra, csak 2 méteres vízmérték.

 

magyarszakember_blog_hu_03.jpg

 

Az emeleten Itong falakat vakoltam. Ami régi falak folytatásába lett építve, és a régi fal vastagságát kellett rávakolni.

Artúr meg a fia keverte az anyagot, szögletes ládába keverőszárral. Fele száraz volt mindig. Nem értette meg, hogy jobb lenne vödörbe.

 

magyarszakember_blog_hu_04.jpg

 

Augusztus 23 csütörtök

 

Ma átkapartam a tegnapi vakolásokat, meg kijavítottam a maradék hornyokat az egész házban.

 Itt is valakinek csak 2 méteres vízmértéke volt, a többit otthagyta lelkiismeretesen.

magyarszakember_blog_hu_05.jpg

magyarszakember_blog_hu_06.jpg

 

Emeleten kellett egy fürdőben kibetonozni a vízcsöveknek kivésett részeket a régi betonnal színbe. Nem baj, hogy vékonyan ment a beton, nem kellett kiszedegetni a csövek közé beszóródott sittet.

Megkaptam 2 napi fizetést. A kolléga elszámolta, és azt hitte 2 napot voltam, és neki adta oda a főnők a fizetést.

Délelőtt hívott a főnök felesége Artúr telefonján, hogy diktáljam be az adataim a bejelentéshez. Mondtam már Tamásnak, odaadtam pénteken. Nincs meg.

 

Augusztus 24 péntek

 

Ma úgy volt, hogy reggel egy másik helyen kezdek, de mert nem ismertem az ott dolgozók közül senkit, így úgy döntöttünk, hasznosabb, ha oda megyek, ahol voltam a héten, bepakolunk a kocsiba, és átmegyünk úgy.

 

Ott Itong falat kellett volna rakni, de az a rész teli volt szeméttel, sittel. Így onnan elpakoltunk, és le lett hordva a 6. emeletről a bezsákolt sitt.

Később jött a raklap Itong. Azt meg felhordta 4-5 segéd a 6.ra lépcsőn.

Megkaptam a 2 napi fizetést.

 

Augusztus 27 hétfő.

Folytattuk az Itong falazást. A szomszéd falánál rakta Artúr létráról. Én meg adogattam a kezébe, ami kellett. Meg egy kisebb penge falra raktam 3 sort. Amit vissza is kellett szedni, mert már a meglévő 8 sor is magas. Délbe szóltak.

 

Augusztus 28

Ma hoztak 5 zsák 25 kg vakolatot. Azzal hornyot javítottunk. Meg egy ajtónyílást kellett befalazni 10-es Itonggal.

 

Augusztus 29

Levéstük a régi csempézős maltert a fürdőszobában.

 

magyarszakember_blog_hu_07.jpg

 

Meg a régi falak helyén, a mennyezeten maradt anyagot.

 

magyarszakember_blog_hu_08.jpg

 

Bele ment a szemembe valami, hiába volt rajtam a védőszemüvegem. Meg felhordtuk a 20 db 40 kg vakolóanyagot a fürdőszoba vakoláshoz.

 

Augusztus 30 csütörtök

Nem tudtam menni, annyira fájt a szemem. Elmentem szemészetre. Kiszedték. Írtak fel szemcseppet, meg szemkenőcsöt.

Kiváltottam, hazamentem, becseppektettem, és elmentem dolgozni 11köröl értem oda.

Mondták a többiek, hívjam fel Józsi főnököt, hogy meglegyen a számom neki. /2 hete dolgozom ott hamar eszébe jutott/

Kevertem az anyagot Artúrnak a fürdőszobához vödörbe, és öntögettem a ládába. Simán meggyőztem a keverést. Felesleges a ládába félig megkeverni. Hoztak alu állványt.

 

Augusztus 31 péntek.

Kevertem az anyagot Artúrnak a fürdőszobához.

Amikor nem kellett neki az állvány bevizeztem, bealapoztam a mennyezetet, meg levakoltam. Valahova 2szer kellett rákenni, mert vastagon ment.

Kevert anyagot megint a ládába, amíg én voltam az állványon. 3 felé átlábtörlőztem a mennyezetet. Kész.

 

Szeptember 3 hétfő

Még mindig az anyagot kevertem a fürdőszobába. Még hozattunk még 10 zsák vakoló anyagot.

 

Szeptember 4

Ma lebontottam a fürdőszoba ajtós falát, létráról. És elkezdtem felrakni 15-ös Itongból, létráról. Volt 1 segéd délelőtt. Délután kevertem az anyagot. Meg rakosgattam a kis részeket Itongból amikor, ráértem.

 

Szeptember 5

Ma is az Itong falat raktam, és befejeztem állványról.

 

Szeptember 6

Egy ajtónyílást kellett kialakítani egy főfalba.

Ki volt rajzolva az ajtó helye. Egy segéd kivéste tegnap, az egyik áthidaló helyét. De levéste a magasságot is, így újra kellett mérni. 10 centivel feljebb volt kivésve.

 

Újravéstem, mert nem jött ma. Megcsináltam mind a 2 áthidaló helyét. A külsőt meg beraktam, kifalaztam fölötte.

2 kisméretű különálló sorból volt a fal, így az áthidaló alatti részt leszedtem.

 

magyarszakember_blog_hu_09.jpg

 

Szeptember 7 péntek

 

Kivéstem a másik áthidaló helyét. Felraktam, kifalaztam felette. És lebontottam a belső kisméterű sort.  Mindezt létráról.

 

magyarszakember_blog_hu_10.jpg

 

Az ajtó egyik oldalánál kifalaztam a 2 kisméterű falazat között lévő rést.

 

magyarszakember_blog_hu_11.jpg

magyarszakember_blog_hu_12.jpg

 

A másik oldal ikersejt tégla. Ahhoz, hoztak egy nagyobb vésőgépet. A segéd levéste kalapáccsal egy részét. Elkérte a szemüvegem hozzá.

Én egy mennyezetrészt vakoltam, mert a festőknek festékkaparásnál lejött a vakolat is a mennyezetről. Ázás.

Megkaptuk a fizetést. Kiderült Artúr 2 ezerrel kevesebbet kap naponta.

 

Vajon én csak beugró embernek vagyok, és azért kapok többet? Mikor ezt írom, már tudom 80%, hogy igen.

 

Szeptember 10 hétfő

Levéstem géppel a maradékot az ajtó oldalánál, amit otthagyott a segéd az ajtónyílásba.

Levertem a vakolatot az ajtónyílás körül, ami le akart jönni. És bevizeztem, levakoltam. Mindezt létráról.

 

magyarszakember_blog_hu_14.jpg

magyarszakember_blog_hu_15.jpg

magyarszakember_blog_hu_16.jpg

 

Egy másik helyen is le volt ázva a mennyezet, amit bevizeztem, befalfixeztem, levakoltam állványról.

 

Szeptember 11

Ma nem volt sok csinálni való, átkapartam a tegnapi vakolatot, javítgattam.

Úgy volt ma jönnek betenni az ajtót, nem jöttek. Majd holnap jönnek.

 

Szeptember 12

Ma volt Tamás. 1 ig voltam a lakásban. Még javítottam a vízszerelő után.

 

magyarszakember_blog_hu_17.jpg

magyarszakember_blog_hu_18.jpg

 

Nem is maradt anyag az ajtó spalettára. De, ma sem jöttek berakni az ajtót.

Utána átcuccoltunk autóval az Rózsadombra egy házhoz.

Ott csempét hordtunk egész délután. 150x150 centist, meg 150x80 centist. Meg mégnagyobbakat.

 

magyarszakember_blog_hu_19.jpg

 

 

Szeptember 13

Egy fürdőszobában az épített zuhany alját kellett volna lebetonozni, de nem tudták eldönteni, jó helyen van e a lefolyó. És külön csak a 10-es Itong fal alá betonozni nem lett volna jó egy sávot, mert nem lett volna stabil a fal rajta. Ami jövő hét csütörtökön kiderült, nem is 10es hanem 5-ös.

 

Szeptember 14 péntek

Ma nem mentem, már szóltam szerdán, hogy nem tudok ma menni Úgy volt, megyek szombaton, ha kell, a péntek helyett, de nem kellett.

 

Szeptember 17 hétfő

Lebetonoztam a zuhany alját. Magamnak kevertem a betont kerek ládába, magamnak hordtam le a zsákos betont, a vizet.

 

magyarszakember_blog_hu_20.jpg

 

Délután pakoltunk.

A burkolókat a Tamáshoz. A Tamás házánál lévő maradék csempéket hordtuk az új házhoz /ahol nincs WC és a medence, mellé járnak az emberek/.

Este hívott Józsi főnök, nem kell holnap menni.

Amúgy is beteg lettem, jól jött.

Szerdán sem voltam még jól.

 

Szeptember 20 csütörtök

Ma Artúr rakta azt a falat, ahol betonoztam.

 

magyarszakember_blog_hu_21.jpg

 

Én meg egy másik fürdőbe egy másik 5-ös falat Itongból.

magyarszakember_blog_hu_22.jpg

 

Holnap megint nem kell jönni. Este kaptam az SMS-t Józsitól. De, a telefont nem vette fel, hogy megkérdezzem, hogyan kapom meg a fizetést.

 

Szeptember 21 péntek

Hívtam Artúrt dolgozik e. Dolgozott. Mondtam, adja oda Józsinak a telefont. Mondta Józsi neki, majd visszahív. Nem hívott vissza.

Felmentem a Rózsadombra a házhoz. Nem járta busz, így egy csomót gyalogoltam. Nem volt ott Józsi. Hívtam, le akart rázni, hogy visszahív. Mondtam neki, itt vagyok és jöttem a fizetésemért. Mondja, szól Petinek, és majd odaviszi.

Hívott pár perc múlva Peti, hogy oda megy, előbb ahol voltam múlt héten lakásba. És majd csak később jön fel oda. Nem tudok lemenni? Mondom épp most gyalogoltam fel. Fél 2 után ott odaadta a pénzt Peti. Elég simlisek kezdenek lenni.

 

Hétfőn felmentem szintén a Rózsadombra. Ott mondta Tamás, miért nem szólt Józsi nekem, hogy nem kellett volna mennem. Nem tud munkát adni.

Artúr elkezdett dolgozni.

 

A héten kilátogatok a Hungexpora. Legközelebb a EuroSkills versenyről írok majd.

EUROSKILLS 2018 - Budapest 2018 szeptember 26-28. HUNGEXPO