2019ben történt még

Elvoltam a megtaláltam a helyem, ezért nem keletkezett új poszt már egy ideje.

Kevés bosszúság történt, amiért nem nyitottam volna egy új posztot.

De íme néhány.

 

1.

Az még az elején volt, hogy Siófokon dolgoztunk, 4kor elindultunk Pest felé, és

Három és fél órát kocsikáztunk Pest irányába Siófokról. És persze akkor még Pest egy jó távoli helyén voltam a lakhelyemtől.

Már azon gondolkodtam, hogy hétfőn feljövök inkább telekocsival pénzért, mint megint ennyit kacskaringózunk, azt sem tudom merre.

Hétfőn hazafelé, nem 4 és fél óra volt az út, mert volt egy ember a kocsiban akire hallgatott A sántikálós László

 

2.

Egy panelba kellett Itong dizájn falakat rakni. Meleg volt már most a panelba.

Valamiért azt hazudta a tulajdonosnak Zsiga, azért nem megyek másnap mert a Balatonon kell betonozni. Befejezni valamit. Nem értettem miért nem jó az igazat, Érdet megmondani.

Az Érdi betonozásról csak annyit, hogy 10 m3 töltés hiányzott a betonozás alól.

Végül 1 héttel később betonoztuk

Ezt írtam róla

 

3.

Vittem a gumicsizmát, de egy másik kollégára esett A sántikálós Laci választása a lehúzást illetően, így nem kellett.

Egész délután esett, egyszer jobban egyszer kevésbé.

 

4.

Amikor a tulajdonos mondta, hogy de hisz esik, Laci csak annyit mondott, erre vagyunk kitenyésztve! Nem sokan értettünk egyet vele.

 

Kiderül 20 m2 helyett 36 m2 a terasz. Ez úgy derült ki, hogy nem lett elég a sóder a betonozáshoz. Ha elég lett volna, ingyen csináljuk meg a felét?

 

5.

Kapott mindenki piros munkaruhát. Ezt írtam róla akkor.

Kiderült, hogy kötelező a piros munkaruhát hordani, amit a cég ad. 30000 forint ha valaki nem hordja. Ezek szerint már volt rajtam kívül aki utálta.

 

Ezt a részt beillesztem egybe, mert ekkor már el akartam menni a cégtől. És ha még 1 napot kellett volna ezzel a csapattal lenni, már kilépek.

 

05.30. csütörtök

Ma egy új munkát kezdtünk.

Egy kis fészer szerű ház rendbehozatala, és egy fedett terasz a feladat.

Házból ki lettek szedve az ablakok. A vakolat belül le lett verve 4 sor tégláig, mert vizesedik. Meg ahol mállott beázás miatt.

Egy széles garázsbejárat be lett falazva normál ajtómérethez. Egy másik ajtó be lett falazva teljesen.

Kívül is le lett verve a meglévő vakolat. És újra lett vakolva.

Tető oldaldeszkák is cserélve lesznek.

 

6.

A kis ház hátulján az oromfalat kellett falaznom ma. Fől az állványra, le az állványról, tégláért, anyagért, anyagot keverni. Keresgélni kis méretű téglát a kert végében.

Utána lesimítottam belül a vakolásokat.

magyarszakember_blog_hu_01.jpg

weberKPS 141K

 

Ezzel a Wéber féle anyaggal vakoltunk, de valamiért nagyon gyűrődött. Nem volt a zsákra írva semmi, hogyan kell keverni, Szóval nem értem miért ilyen rossz. Dolgoztam már olyan levegőáteresztő vakolattal amit 5-10 percig kellett keverni, hogy lesesen vele jól dolgozni, de ez sehogysem akart működni.

magyarszakember_blog_hu_01b.jpg

magyarszakember_blog_hu_01a.jpg

Utána az ablak nyílásokat farigcsáltam, hogy beférjen az ablak. Egyiknél bontani kellett egy sort, másiknál aláfalaztam. A sántikálós Laci beépítette az ablakokat. Így.

magyarszakember_blog_hu_02.jpg

magyarszakember_blog_hu_03.jpg

5.

Kellett kicsit vasat szerelni, az alapba. Ami egy részét kiásták, egy másik részét már elkezdték betonozni, mindezt hárman. Jó nagy összevisszaság lett belőle.

Kötöződrót.

magyarszakember_blog_hu_04.jpg

05.31.

6.

Ma King stone falazóanyaggal spalettát vakoltam. Belül még le is simítottam, több kevesebb sikerrel.
magyarszakember_blog_hu_05.jpg

Hétfőn már nem kellett velük dolgoznom, VÉGRE. És nem kellett eljönnöm.

 -------------------------------------------------------------------

 

Egy ház teraszán a csempét meg a lábazati műkövet kellett bontani. Utána visszacsempézni.

Volt pár pillér meg falrész amit ki kellett javítani, Utána hagyományos kőporral javítani. Amit én tanuló koromban csináltam utoljára.

Ezt írtam akkor róla.

06.17. hétfő

Ma lekőporoztam egy pillért. Nem nagyon bíztam abban hogy jó lesz. Tanuló korom óta nem csináltam. És abból, hogy Itong kaparót hozatott ki a főnökség a kaparásához, arra következtetek, hogy ők sem láttak mostanában ilyet.

A pillér elé raktam egy OSB táblát, hogy ne érje a közvetlen a nap, de így is elégé szétrepedt. Árnyékban is van 40 fok a teraszokon. Nem a legideálisabb idő hagyományos kőport csinálni.

06.18.

Ma is lekőporoztam egy pillért mielőtt odasütött a nap. A mai még jobban sikerült mint a tegnapi. Persze ez is megrepedezett.

Végül a tulajdonos nagyon meg volt elégedve. A házat újrafestették egyébként azért nem színeztük a kőport. És nem látszódott a különbség, a javítás azt mondták.

magyarszakember_blog_hu_0316.jpg

magyarszakember_blog_hu_0299.jpg

magyarszakember_blog_hu_0320.jpg

magyarszakember_blog_hu_0321.jpg

 

Volt egy kolléga akit azóta már elküldtek. Vele is voltak gondjaim.

Íme.

06.26. szerda

Hívtam Simit délelőtt, hogyan tervezte a mai átmenetelem a másik munkára. Mondja még sehogy, de majd délután hív, hogy kell e menni, meg hova.

Vártam estig, de csak nem hívott, ezért felhívtam.

Még ő vont kérdőre, hogy miért hagytam ott a cuccom. Mert ő elfelejtett hívni. Mondom ha hívott volna, hogy nem oda kell már mennem viszem magammal.

06.27.

Egy terasz beton oldaláról van lefagyva, leázva 100%-ban a ragasztóval beglettelt, meg lekőporozott rész. Azt kellett leszedni, bezsákolni a tetején meg 10 centi szélesen levésni a csemperagasztót, hogy oda lehessen felhajtani a hálót.

A fűre nem lehetett a létrát lerakni és rámenni, mert belesüpped és megsérül a fű. És miért lett volna állványbak? Létrát kellett úgy beállítani, hogy ne boruljon el a belőle épített állvány.

Ami lepattogott a vésésnél, bontásnál és 1 centinél nagyobb volt, össze kellett szedni.

Ez még nem is lett volna olyan nagy gond a nyár közepén a napon. De...

Összeírtam mit kell még hozni szerszámot. Felhívtam Simit és elkezdtem diktálni, hogy kellene még OSB tábla mert így nem nagyon haladós pakolászni. Erre azt mondja –Nem is mehetnék rá a fűre.

Úgy érzem nagy barátság szövődik.

 

 

Itt Gábor intézte a dolgokat.

07.05. péntek

Ma egy lakás ajzat betonját kellett csinálni.

Tegnap 4 órakor hívott a főnök, egy lakás ajzat betonját kell csinálni

Elküldte a címet SMS-be, meg az egyik kolléga számát. Pasaréti út 144. 7 óra stb.

Ebből csak a telefonszám volt jó. Mert 128-nál megszűnik a páros oldal számozás, a 7 óra sem volt jó, mert 8 előtt nem lehet zörögni, és fél 9kor jöttek meg a szerszámok. És a 3 raklap beton sem lett elég, mert szinte dupla olyan vastag a beton mint ahogy valaki kiszámolta. És ideális egy padlófűtésre.

Ami információ eljutott hozzám, hogy ez egy parkettás lakás volt alatta párnafa, és valamennyi töltés. Most felszedték a parkettát, kihordtak valamennyi töltést, raktak hungarocellt, rá padlófűtést.

De, mivel a magasság nem volt még körbeadva, nehezen tudhatta aki csinálta, milyen mennyiségű töltést nem kellett volna kihordani.

Kb. kell még 2 raklap beton.

 

Itt is a Gábor intézte a dolgokat.

10.03. csütörtök

Beraktam a WC-be az ablakpárkányt. Ahova kellett másik, mert 25 centis helyett 20 centist hoztak másodszorra.

 

Itt is a Gábor intézte a dolgokat.

10.08. kedd

Ma hoztak 2 összeszerelős ajtót berakni egy kollégának. De nuku szerszám felrakni a kilincset. Barkácsolással megoldotta a Roland.

Délután jött beszélni a tulajdonos a konyhabútor gyártóval, összeszerelőjével. Megnézni, milyen készen.

Szóvá tette Rolandnak, hogy nem simult le a parketta az aljzatra amit pár órával előtte raktunk le.

Erre amikor elment, Roland purhabbot kezdett el alá nyomni.

Azt mondja, a régi parkettákat is így javítsák, hogy ne nyikorogjon.

Persze, de nem egy 10 millás lakásfélújításnál az új szalagparketta alá. – Mondtam

Ezek után már év végéig azzal a csapattal kínlódtam, akik miatt tavasszal 10 nap után ott akartam hagyni a céget. Itt sem hiányzott sok.

 

Íme.

10.09. szerda

Ma a tavaszi csapattal dolgoztam, akik miatt elmentem majdnem a cégtől.

A fél városon átcipeltem a gumicsizmám. Persze nem én betonoztam, ez már a harmadik esett, hogy megesett ezzel a csapattal.

3 ház épül 1 nagy telken. Az utcához legközelebbi fel van állványozva, úgy, hogy a mobil WC-hez alig lehet hozzáférni. Mondtam is délelőtt az egyik kollégának, ki kellett volna vinni mielőtt fel lett építve az állvány, mert így nem fogják kitisztítani. Jött is délután a WC-s. Elment kitakarítás nélkül.

Valami alibi munkát csináltam egész nap. A sarkokon a nútfédert kenegettem ki malterral, Utána meg a szelemenhez kellett bevagdosnom a gerendák közé a hungarocellt.

magyarszakember_blog_hu_06.jpg

10.10. csütörtök Ma volt fizetés.

A szerszámos konténerben, a bejárós ruhámhoz pakolta valaki a hungarocell vágót. Én meg jól elraktam onnan. Ezért Laci részéről egy Anyázás vette kezdettét. Persze én is elküldtem anyába, de anélkül, hogy megemlítettem volna szegény nőt.

10.11. péntek

Gábor hívott valamikor délelőtt, hogy tudom e, hogy a főnök le fogja vonni az vágó árát. Mondom jó, de akkor én meg ide többet nem jövök. És ha nem hív akkor én hétfőtől szabin leszek. Persze nem hívott, és a főnöknek azt adta be, hogy ezt így konkrétan nem beszéltük meg.

Az rémisztett meg a hétvégén, hogy képes lennék minden felrúgni, amit majd fél év alatt elértünk együtt a céggel.

Ez olyan mint egy családon belüli erőszak.

 

10.15. kedd

Tegnap megbeszéltük a főnökkel, hogy megint teszek egy próbát, a várható levonás ellenére. Persze folytatódott a mindennapos őrlődés.

 

11.04. hétfő

Esett az eső amikor már elindultam, de mivel a város másik felére mentem, gondoltam megnézem arra is esik e, ezért elmentem egy darabig. Vártam fél órát, és felhívtam az egyik kollégát, hogy mit csinálnak. Semmit, ülnek, állnak, várnak. Felhívtam Gábort mi legyen. Abban maradtunk, ma esőnap.

 

11.05.

Ma reggel kitalálták, hogy vakolni kell. Így elmentek vakolatot venni.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

Egy helyen nem tudtam befejezni a vakolást, mert az egyik helyen oda volt pakolva, mert a gipszkartonosok odapakoltak, hogy ne botladozzanak a mindenféle anyagban. A másik helyen meg állvány volt összerakva, és egy másik gipszkartonos brigád dolgozott. Így lehet jól haladni.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

 

11.06.

Ma is vakoltam. Mellém osztották be Tamást meg Gyulát. Már délután meg is volt a balhé.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

 

11.07.

Ma a szelemenek közé raktam a hungarocellt a második háznál. Józsi az alattam lévő állványszinten dolgozott, el akartam kezdeni a ház egyik felén, mert láttam még a másik végen nincs kész, de ő mondta, hogy kezdjek onnan. Mondtam neki, ha odajön alám bármit is csinálni, nem véletlen, hanem direkt a fejéhez fogok vágni valamit. Megint egy összeveszés.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

 

11.08. péntek

Ma nem mentem, elfogott a hányinger reggel attól, hogy menni kell.

 

11.13.

Ma kipakoltuk a konténert. Meg kiástuk szakemberek az utcafront kerítést alapot. Gyula meg Tamás segédek alapozták, meg itt-ott megcsiszolták a dryvitot.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

Délután bebetonozták, nekem meg vakolnom kellett, mert Józsinak amit nem mondtam, hogy kell vakolni azt ő már nem fogja levakolni.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

 

11.15. péntek

Ma az utcai kerítés épült. Az alapra lett öntve egy kiegyenlítő beton.! És utána 2 sort felrakott Péter és az bebetonoztuk. Utána megint felrakott egyet, meg a pilléreket.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

Közbe Tamással kiástuk a vízóraakna gödrét. Mert ennél a csapatnál ez a normális.

Na, hogy betonozzuk le az alját? Én gondoltam a födém lehúzóval lehúzom. Azt mondta A sántikálós Laci az nem jó. Mondtam én nem megyek bele a betonba. Persze Petinek be kellett szólnia, hogy segéd munkás van annak nem kellek. Haza is mehetek. Mondom már itt sem vagyok.

Persze Laci is felajánlotta, hogy lehúzza. Na persze, egy téglát nem rakott odébb már 3 hete. Csak sántikál fel-alá.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

 

11.18. hétfő

Megint rám esett a szelemenek közti ragasztás, most a harmadik házon.

Többiek délután szétszedték a maradék állványt. Meg összerakták a harmadik háznál. Szerintem nem akarnak rajta dolgozni, mert valahol 6 centire van a hungarocelltől, van ahol harmincra. Még ebből is lesz vita.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

 

11.19. Ragasztottuk a hungarocellt.

Akik az állványt építették az utcafronti kerítést építették, meg a vízóra akna falait. És így is volt, nem jöttek az állványra.

Mert ennél a csapatnál ez a normális.

 

12.02.

Leesett 2019 telének első hava. Ki értem időben. Viszont hazaküldtek.

8 felé azért fel hívtam Gábort, mi legyen. Mert úgy volt még múlt héten, hogy hétfőn ezen a munkán vagyok, és utána már máshol leszek.

Maradok ott amíg le nincs színezve a ház, ha törik ha szakad. -mondta- Holnap körbefóliázzuk, befűtünk, stb. Persze, nem lett az egészből semmi.

Külföldiek kitalálták, ők maradnak. 8Kor amikor hívtam Gábort, ő is kérdezte, hogy úgy volt maradnak. Mondom eddig tartott amíg el nem ázik valaki.

 

12.04.

Ma egy új munkát kezdtünk.

Ott megbeszéltük az alsó szintet hozzuk rendbe, hogy le lehessen letenni a hungarocellt, meg a padlófűtést.

Erre fent bontottak falat.

 

12.05.

Ma jött egy másik kolléga is. Reggel kitalálták, hogy mondjam én mit csináljunk, mert Há” te vagy a főnök.

Egy másik esett

Mondom a beton helyére amit felvéstek, nem is betonozni kéne ahogy Gábor mondta, hanem hungarocellt hozatni, annyit, hogy jó legyen a magasság. Persze elzárkóztak a megbeszélés elől a kollégák. – Ők nem tudják válasszal.

Még egy!

Elkezdtünk betonozni öten a 10 zsák betonnal. Még kellett hozatni 20 zsákkal, mert kevés lett.

Azt is mondtam, hogy hozasson 1 egész raklappal, mert úgyis üresen jön az autó, és úgyis kell beton rengeteg. Persze NEM.

Délután megjött a beton, befejeztük a betonozást, utána irány haza.

 

12.06.

Nekem egy kitűzött 10es Itong falat kellett folytatnom, az emeleten. Én vágtam magamnak, és véstem le a vakolatot a bekötésnél. Se fogas glettvas, se keverő nincs, se állvány.

magyarszakember_blog_hu_08.jpg

 

Lent lerakták a padlófűtés alá a hungarocellt, meg a térhálót. Holnap betonozunk. Kérdem van hozzá vízmérték? Nincs, csak a vékony sárga amivel a falat is raktam, meg vakolni szoktam.. Ami nem betonozni való. Jól meg van szervezve. Pedig minden nap jön valaki aki hoz valamilyen szerszámokat. És majd nagy glettvassal lesz elsimítva.

magyarszakember_blog_hu_07.jpg

12.09. hétfő

Gábor jött ahogy megígérte szombaton. Csak másfél órával később. De, legalább jött, nem úgy mint ahogy szokta.

Felírta a listát amit felírtam a falra. Kíváncsi leszek, mi jön ebből oda, mert amit szerdán írt fel listát megnézettem vele, de semmi nem volt. Vagy elvitte a kocsival járó kolléga, mert miért ne, vagy elvitte, mert a sajátja.

 

12.10. kedd

Ma reggel is jött Gábor ahogy megígérte. Még korán is. De, valószínű csak a tulajdonosok miatt. Velük beszélt.

Hozott a listából gépeket.

A terasz végeinél a falon a dryvit nincs függőbe, de mi az Itongot függőbe rakjuk. Azon vitáztunk, hogy 1 centi sok vagy kevés e ha beljebb hagyom a dryvittól. – Mondja mennyit hagyjak el, és annyit hagyok el, ne vitázzunk.

Lámpa még mindig nincs, 4kor meg már korom sötét van a házban.

 

12.11. szerda

Ma megjött minden szerszám a listából.

 

12.12. csütörtök

Ahogy hordtam az Itongot kevésnek tűnt. Hívtam is Gábort, ki számolta ki, hogy 1 raklap elég lesz. Mert szerintem kb. 3 kell majd, előzetes számításaim alapján. Mondja akkor rendelni kell. Mondom jó, akkor engem idén már nem érint. És, hogy tudja e, hogy én már idén csak ma holnap vagyok.

Folytattam az első sor után a benti munkákat. Mert vastagon ment alá a ragasztó, így nem akart megállni.

Elindult a fűtés a házban.

 

2019.12.13. péntek

Ma felraktam a maradék 50-es Itongot, másfél sor.

Hazafelé a 105-ös buszon 2 szőke piros ruhás, Finnül beszélő leányzó utazott. Lecserélte a Finn Mikulás a krampuszait angyalkákra?