2019 május Siófok - Budapest 3 és fél óra kocsival.

2019. 04. 25. csütörtök

Kedd délután, szerdán, csütörtökön állást kerestem.

Kedden voltam egy állásinterjún a XIII kerületben az MR után egy Wellnessezős helyen. Meleg volt, rettentő pára. Kérdeztem itt van valami szellőztetést. Azt mondja megy.

Egy kb. 3 méter magas Itong meg egy beton falat kellett volna vakolni, de ahol jó csak glettelni. Kérdeztem van létra vagy állvány? Létrát ő használja, mert ő is dolgozik, gipszkartonozik. Van raklap, össze kell andásolni. Mondom az csak 1 méter körül van, erre mutat vagy 10 bála hungarocellt. Mondja úgy már elég magas ha rárakom!

Vajon, hol van az állvány amiről rakták a falat?

A másik meg, reggel 6tól kezdenek dolgozni, délután 2ig. 8 óra.

Szóval felejtős.

Bejelentés nuku. Ezért elmentem egy APEH irodába befizetni az áprilisi TB-t.

Legalább az legyen rendbe, ha már ilyen szutyok munkahelyeket találok.

Kiderült. A Pistánál fél évig nem voltam bejelentve. Pedig reméltem. Ha már ilyen kevés fizetést adott.

7350 forint a tavalyi hónapok, idén 7500 forint a TB.

Szerdán, hívtam egy embert aki azt mondta, megbeszélésen van, de visszahív 1 óra múlva. Nem hívott. Hívtam kb. este 6kor. Nem vette fel.

Csütörtökön mégis hívtam annyira nem tudtam senkivel beszélni. Megbeszéltük, pénteken délelőtt hívjam. Mert Siófokon lesz, de akkor már fogja tudni mikor tudunk találkozni.

Boráros tértől kellett mennem, az 55 busszal. Nem vagyok azon a vonalon ismerős, így 1 órával később értem oda mint ahogy akartam. Még jó, hogy nem beszéltünk meg konkrét időt, csak azt mondta kettőig érjek oda.

Fizetésről nem akart telefonon beszélni. Így ott derült ki, hogy teljesítménybe akar fizetni. De, kezdésnek ad napi bért amíg kiderül, tudok e dolgozni.

04.29. hétfő

Ma egy óriás csempével burkoló csapattal voltam. De, mivel nagyon ki volt számolva, így csak segédkeztem. Nem vágtam, nem csiszoltam gyérbe.

Így ugye nem kellettem másnap, így nem kellett dolgoznom. De a főnök azt mondta, nem szokott ilyet csinálni, de kifizeti, mert csak most jöttem.

05.02. csütörtök

Ma egy lakásban kezdtem dolgozni. Betonozni kell, meg vakolni, Itong falat rakni egy ajtóba, egy másik nyílást kibontani, 6 ajtót beállítani, horonyjavítás, vakolatjavítás, régi csempe maradékát levésni, egy kisebb falat lebontani.

Ma odahordtuk az anyagbeszerzővel a 2 raklap zsákos betont, az Itongot, a vakolatnak használt falazóanyagot. A burkoló azzal szeret vakolni. A burkoláshoz a ragasztót, szerszámokat nekem.

Lebontottam egy darab falat amit kellett. Utána még körbeadtam a betonozáshoz a szintet lézerrel.

05.03. péntek

Ma egyedül betonoztam. Vödörbe kellett kevernem a betont, géppel. Ha tényleg teljesítménybe fizetnének, nem sokat kerestem volna.

 

05.06. hétfő

Ma folytattam a betonozást. Még mindig egyedül.

Jött a Zoli burkoló vakolni magának az egyik fürdőt, a falazóanyaggal. Meg szét voltak esve elég rendesen a falak a vésések miatt, azokat javítgatta a téglából amit kibontottam a falból.

Szólt az egyik főnöknek, hogy elég kevés amit keresett ezzel a munkával, ha csak a kiírás szerint lesz elszámolva. Mert nem volt falazás, meg 3 centi vakolás kiírva.

Én meg azt nem értettem, hogy áll meg a falazóanyag vakolatnak használva, úgy hogy csak valami alapozót kent a falra, semmi portalanítás, benedvesítés meg ilyenek.

Ma volt a bejárás. Kaptam az ajtókhoz nyitásirányokat, rajzon. Meg kitaláltuk, hol legyen a konyhaajtó aminek a helyét ki kell bontani. Meg megbeszéltük a következő napok programját.

Mindent megbeszéltünk, utána egy másik ott lévő ember, kérdezi, tudom, hogy holnap kell mennem Siófokra? Mondom nem. Mondom, ha kellene mennem, a főnök már szolt volna csütörtökön. Ahogy megígérte. Mondja felhívja a főnököt. Persze, jól tudta. Holnap délután Siófokra kéne menni.

05.07.

Ma még befejeztem a betonozást délig. Vittem magammal a bőröndöt reggel, ami kell Siófokra.

05.08.

Ma egy fűvel, bokrokkal borított részt kellett letérkövezni, beszegélyezni. +1 parkolóhely.

Mint számomra kiderült, vizsgamunka, mert úgy jött ki, mit lehet rábízni az új kőművesre majd a későbbiekben.

05.09.

Ma a Balatontól 2 méterre dolgoztam. Szintén szegélyt kellett rakni. Mellé, folyókát beépíteni, hogy a piszkos esővíz, ami a parkolóban összegyűlik, ne folyón be a tóba.

Este haza ment a csoportvezető, így hárman maradtunk. 2 segéd meg én.

05.10. péntek

Mondtam a csoportvezetőnek kezdje el rakni egy helyen a halszálka mintát. Mert én már nagyon rég raktam, vagy sose nem is raktam ilyen mintát.

Neki sem ment elsőre jól elkezdeni.

Én húztam a tükröt kőporból a viacolor alá. Az egyik segéd meg rakta a követ, mert azt mondta a csoportvezető, ő is tudja rakni.

Fél 4re jött a főnök értünk.

Megkaptam a múlt hónapban dolgozott 2 nap bérem. A többieknek is most volt fizu.

 

05.13. hétfő

Ma 7kor indultunk Pestről. Be volt dugulva a Nullás. Így egy nagy kerülővel jöttünk le.

Esett Siófokon az eső. De, volt benti munka. Egy folyosó alatti csővezeték felett raktuk vissza a betonelemeket.

magyarszakember_blog_hu_01.jpg

Átköltöztünk a másik felújítás alatt álló szállóba, se meleg víz, se fűtés nincs. Így elektromos hősugárzóval fűtünk, fürödni meg a fürdő wellness részlege zuhanyzójába járunk.

05.14

Ma is esett. Így lebetonoztuk a betonelemek tetejét ajzat betonnak. A beton alá fólia, hogy ne kössön össze, és bontható maradjon. A betonba kék 5x5ös műanyag hálót tettünk. Péter húzta le.

Munka után volt egy vitám a csoportvezetővel.

Este vacsorázás után biliárdoztunk hárman.

05.15.

Ma is esik. De, már csak kinti munka van, így pihenő. Amikor elállt egyszer nekiálltunk dolgozni, de eleredt megint.

05.16. Ma már tudtunk dolgozni, nem esett állandóan.

05.17. péntek

4kor elindultunk Pest felé. Három és fél órát kocsikáztunk Pest irányába Siófokról. És persze akkor még Pest egy jó távoli helyén voltam.

Már azon gondolkodtam, hogy hétfőn feljövök inkább telekocsival pénzért, mint megint ennyit kacskaringózunk, azt sem tudom merre.



05.20. hétfő

Ma Siófokra mentünk befejezni a térkövezést.

Hazafelé, nem 4 és fél óra volt az út, mert volt egy ember a kocsiban akire hallgatott Laci.

05.21.

Ma Békásmegyeren egy panelba kellett Itong dizájn falakat rakni. Meleg volt már most a panelba.

Csak 11 körül értünk oda, mert Zsigának volt valami megbeszélése, és utána találkoztunk az irodánál. És onnan mentünk.

Valamiért azt hazudta a tulajdonosnak, azért nem megyek másnap mert a Balatonon kell betonozni. Befejezni valamit. Nem értettem miért nem jó pont Érdet megmondani.

05.22. szerda

Ma Érdre mentünk teraszt betonozni. De esett az eső, így délelőtt eljöttünk. A betonozásról csak annyit, hogy 10 m3 töltés hiányzott a betonozás alól.

05.23.

Ma Békásmegyerre mentem befejezni az Itong falakat, meg kiegyenesíteni, burkolás előtt a falakat csemperagasztóval. Meg az Itong falak is átgletteltem.

05.24. péntek

Ma Csepelen elkezdtünk egy új munkát. Az irodánál találkoztunk és onnan mentünk.

Egy kis fészer szerű ház rendbehozatala, és egy fedett terasz a feladat.

Házból ki lettek szedve az ablakok. A vakolat belül le lett verve 4 sor tégláig, mert vizesedik. Meg ahol mállott beázás miatt.

magyarszakember_blog_hu_02.jpg

Egy széles garázsbejárat be lett falazva normál ajtómérethez. Egy másik ajtó be lett falazva teljesen.

Kívül is le lett verve a meglévő vakolat. És újra lett vakolva.

Tető oldaldeszkák is cserélve lesznek.

Bánk egyszer azt mond nem jön hétfőn Érdre, egyszer meg, hogy jön. De azért vigyem haza a cuccom. Mert nem jön.



05.27. hétfő

Ma Érden lebetonoztuk a teraszt. Bánk vitt minket, mert a Laci mondta neki, de nem akart jönni. Így el is ment.

Vittem a gumicsizmát, de Petire esett Laci választása a lehúzást illetően, így nem kellett.

Egész délután esett az eső, egyszer jobban egyszer kevésbé.

Amikor a tulajdonos mondta, hogy de hisz esik, Laci csak annyit mondott, erre vagyunk kitenyésztve! Nem sokan értettünk egyet vele.

Kiderül 20 m2 helyett 36 m2 a terasz. Ez úgy derült ki, hogy nem lett elég a sóder a betonozáshoz. Ha elég lett volna, ingyen csináljuk meg a felét?

05.28. kedd

Ma Csepelre mentünk. Én folytattam a kisméretűből a fal rakását. Peti levakolta a falazó anyaggal a hosszú oldalt.

Kiderült, hogy kötelező a piros munkaruhát hordani, amit a cég ad. 30000 forint ha valaki nem hordja. Ezek szerint már volt rajtam kívül aki utálta.

05.30. csütörtök

A kis ház hátulján az oromfalat kellett falazni. Fől az állványra, le az állványról, tégláért, anyagért, anyagot keverni. Keresgélni kisméretű téglát a kert végében.

Utána lesimítottam belül a vakolásokat.

Ezzel a Wéber féle anyaggal vakoltunk, de valamiért nagyon gyűrődött. Nem volt a zsákra írva semmi, hogyan kell keverni, Szóval nem értem miért ilyen rossz. Dolgoztam már olyan levegőáteresztő vakolattal amit 5-10 percig kellett keverni, hogy lesesen vele jól dolgozni, de ez sehogysem akart működni.

 

weberKPS 141K

magyarszakember_blog_hu_03.jpg

magyarszakember_blog_hu_04.jpg

magyarszakember_blog_hu_05.jpg

Utána az ablak nyílásokat farigcsáltam, hogy beférjen az ablak. Egyiknél bontani kellett egy sort, másiknál aláfalaztam.

Laci beépítette az ablakokat.

magyarszakember_blog_hu_06.jpg

magyarszakember_blog_hu_07.jpg

Kellett kicsit vasat szerelni, az alapba. Ami egy részét kiástak, egy másik részét már elkezdték betonozni, mindezt hárman. Jó nagy összevisszaság lett belőle.

magyarszakember_blog_hu_08.jpg

05.31.

Ma King Stone falazóanyaggal spalettát vakoltam.

magyarszakember_blog_hu_09.jpg

Belül még le is simítottam, több kevesebb sikerrel. Utána segítettem betonozni a teraszt.

Hétfőn az irodába kell menni, háromnegyed 7re!

Még jó, hogy nem kell ezzel a csapattal többet dolgoznom egy ideig. Kezdett teli lenni a hócipőm a hülyeségekkel. És már azon filóztam, kilépek. És vége is lenne ennek a blogbejegyzésnek itt, de folytatom...