be sem jelentünk vs. vállalati háttér

2 nap volt az átlag, amit az új munkahelyeken töltöttem.

Az egyik helyen egy XVI. kerületi házépítésen dolgoztam. Egy ikerház készült 30as Porotherm téglából és nem vicc, malterból. És abból is a vázkitöltésnél alkalmazott, 2 vékony csík a fal külső és a belső oldalára technika. Ami azt eredményezte, hogy fél raklap cement nem fogyott el, az egész alsó szint építésére.

Főnök hozott mészpótlót. És amikor kérdeztem, hogy miért kerül a malterba. És amikor mondtam, nem is szabad meszet, meg mészpótlót keverni azt mondta, Ő nem tudja.

Amiért ki lettem rúgva reggel 8kor az azért volt, mert nem jól söprögetem, takarítgattam.
Persze, nem.
Ez csak a erdélyi emberek lelkiismeretének a tisztázására lett mondva. Mert ha nem lett volna egyértelmű a fentieket olvasva, Román volt mind egytől egyig.

Igazából azért lettem kirúgva, mert a silika falat nem úgy raktam, hogy kiraktam a maltert és minden egyes téglát belevertem volna a malterba, és ha jobban lesüllyed, mint ahogy reggel elkezdték a kollégák, míg ott voltam. Hogy többször visszavettek egy téglát. Hanem lehúztam vízmértékkel a maltert és abba csak kicsit állítgattam volna.
És ez nem tetszett az építkezésen, lakókocsiban lakó „építésvezetőnek”. És összeszólalkoztunk.
Kérdeztem is egyik kollégát, akivel jól megvoltunk, amikor összeszólalkoztunk, na holnap már nem kell jönnöm szerinted?
Persze gerinc az nincs. Kellett ez a söprögetős story.

 

A másik 2 napos hely, a Rózsadombon volt. Olyan közel volt a másik korábbi munkahelyhez, ahonnan úgy küldtek el, hogy nem mondtak semmit azt hittem, oda megyek. De nem.

Eleve úgy indult, nem tudtam meggyőzni, akivel találkoztam főnököt, hogy amit vittem kinyomtatott adataim, azt fényképezze le, ne a kártyáim. És napi bejelentés.
Teljesen elzározott ettől.
Utána elkezdett szakmázni, meg engem vizsgáztatni. Persze, okos. És ezzel fel is vágott.

Hangsúlyozta, amikor elmondta, hogy havi fizetés van, hogy vállalati háttér. Mert gondolom ennél a kijelentésnél mindenki, feláll a megbeszélésnél

Azért másnap elkezdtem dolgozni. Volt öltöző konténer, van portaszolgálat a félkész háznál, ment a flancolás.

Elsőnek értem oda a munkások közül. Ott volt az építésvezető, akinek a hirdetésnél meg volt adva a száma. Átöltöztem senki sehol. 7:20 Elkezdtem reggelizni, kávézni. És megláttam a Feri ba’-t akit emlegetett egyik főnök. Basza meg. Ez miatt jöttem el a Reál ing Kft.-től aki ház alap véséséhez betonvasból fabrikált nekem vésőt.
Most mi legyen? Adjak egy esélyt a cégnek, ahol van legalább 1 olyan főnök, aki szeret okoskodni, vagy nem dolgozom ezzel az emberek 1 percet sem.

Nem éltek a eséllyel.

Először is ablakot kellett mosni az első nap, mert poros lett a kb. 250 milliós ablakfal, amin kinézve látni a Citadellát, meg a Dunát is, meg fél Pestet.

Persze normális ablakmosáshoz dolgokat nem hoztak.
Amit mindenhova viszek magammal, szemüveg, munkáskesztyű, porálarc, bakancs az itt kevésnek bizonyult, mert gumikesztyűt nem vittem.
Ablakmosó folyadék, amit rá kell fújni, le kell törölni volt.
De mivel nem volt mivel letörölni, tegyük bele vízbe, és ablaklehúzóval húzzam le.
Nem baj, ha csíkos. Csak ne legyen piszkos.
És ne legyen vizes a beton.

Jött egy másik főnök, szólt hogy mennyek lebeszélgetni. Mondom 1 perc, lehúzom, amit lemostam és megyek.
Ezalatt 2 embert küldött oda, mennyek már. Aztán szóvá is tette. Ha szól menni, kell.

Egy másik feladat az volt, az ajzat betont letakarni, hogy ne sérüljön meg, és ne legyen vakolóanyagos meg ilyenek.

Azon gondolkoztam a 2 nap alatt a legtöbbször, hogy ilyen problémás az ügyfél, vagy egy nagyonnagy lehúzás tanúja lehetek.

Mert vállalati háttér, az nem volt.

Ilyen volt az egyetlen létra, amit használhattunk, mert a jók a gépi vakolósoké volt.

letra_magyarszakember_blog_hu.jpg

És az ajzat beton le fóliázásánál, hogy ragadjon le a ragasztószalag a betonra fel kellett mosni a falnál ezzel.

mopsz_magyarszakember_blog_hu.jpg

 

Értelmetlen dolgot csináltunk csak a 2 nap alatt, de azt szerszám nélkül. Mi ez, ha nem átverés?

Aztán még glettelni kellett volna egy 10 m2es helyiséget, de előtte ketten ezeket kijavítottuk.

magyarszakember_blog_hu_01.jpg

magyarszakember_blog_hu_02.jpg

Aztán Feri elkezdett glettelni, és meg egy korábban falazott falat purhaboztam volna, csak ugye nem működtek a purhab pisztolyok. És 3szor mentem a raktárba mindenért. Amit meg nem nézett jó szemmel az az okoskodó főnök, aki felvett. Szóval szó szót követett, és abban maradtunk, kirug.