Munkaügyi ellenőrzés? Munkakultúra? 2018?

 

Az elmúlt hetekben, dolgoztam olyan helyen, aki nem akart bejelenteni. Tiszta 90’ évek hangulatba kerültem. És hol dolgoztunk? Zsalukő utcafronti kerítést gletteltünk, elvédőztünk, hálóztunk.

Ami ugye azt jelenti, ha megáll valaki mellettünk, és az mondja munkaügyi ellenőrzés, nincs hova elbújni. De, ez tapinthatóan nem érdekelte a főnököt.

Most, vagy már volt egy Kftje, amit úgyis becsődöltetett, vagy nincsenek munkaügyi ellenőrzések.

Ott egy csütörtöki napon kezdtem. Következő héten esett az eső pénteken és színezni kellett volna, nem dolgoztunk. Még csütörtök munka után, amikor hallottam az időjárásjelentéseket. Hívtam fel, hogy egy 5 perces eső több százezer forintos kárt tud okozni, mert ugyebár újra színezni, egy 70 m2 teli falat anyaga nem 2 forint. Mert mindenre, azt mondta, hogy ők nem ezzel foglalkoznak, hanem éttermeket építenek. Csak szívességből csinálja.

Na a lényeg az, hogy vasárnap 18:04kor küldött SMS-t. Ezzel a szöveggel: Szia! Bocsi a vasárnapi zavarásért, csak azért hívtalak, mert nem kell holnaptól jönnöd hozzánk. Amit csináltál az minden jó volt, csak a tempóval és a kommunikációval volt gond.  blabla bla Szóval mert hülye az építőiparhoz, és én felhívom, máskor meg a lepke fogalmát kellett magyaráznom, meg hogy az hogy nézz ki, és mire kell akkor a kommunikáció a rossz. Meg, hogy az építető nő velem cserélt számot, nem a folyton elkéső embereivel azt is a kommunikáció hiánya.

 ------------------------------------------------------------

Voltam olyan helyen is állásinterjún, ahol mindent szépen megbeszélünk, mondta, hogy van raktár, ahol tudok majd öltözni, mert mondtam neki, hogy utcai ruhában BKVzom. Bemutatott a 10-15 romániai emberének. Akiknek házat bérel. Általában dryvitolnak, mondott pár építkezést, amit még csinálnak azon a Bimbó utcain kívül, ahol találkozunk. De, ugyebár azért mutatott be az embereinek, mert ő reggel nem lesz. És majd eligazítson valaki.

Odamegyek, még korábban is odaértem, mint 7. Hívom, hogy nem találom a mélygarázsban a raktárát az emberekkel. Mindjárt ott vannak az emberei. Meg is jött egy platós autó. Elkezdett 5-6 ember hordani mindfélét, mint a hangyák. Egyik mondja, mennyek segíteni. -Át kéne öltöznöm, ne a fehér nadrágom piszkoljam. -Öltözzek ott, ahol állók. Nincs külön nekem öltöző. -És a raktár? -Az sincs. Így hát fogtam a táskám, ruhástól, kajástól, és eljöttem 7:05kor.

 ------------------------------------------------------------

Egy másik helyen meg próbanapon voltam. Nem vicc.

 

Volt egy telek, ahol folyt az építkezés, és a két oldalán régi házak régi hátsó falai.

Azt vakoltuk újra. Na, de hogy.

A hulló málló vakolatra, kék hálót raktunk, és az begruzoltuk, levakoltuk. Amikor mondtam a kollégának, hogy szerintem ez kétségtelenül nem lesz jó, mert le fog hullani rövid időn belül, azt mondta, ő már hétfőn nem jön úgysem. Megy targoncázni. Nem neki való az építőipar.  Mint később kiderült azért dolgoztat vele az építésvezető, mert mindenki utálja. És kérdezgették is a többiek, na mi a helyzet? Mi a véleményem róla? Persze kitértem.

 

Azon a héten már nem is maradt energiám állást keresni, meg próbálgatni a vakolást.

 

Most egy olyan helyen vagyok, ahol ott van egész nap a főnök. És mit mondjak. Egy hajcsár. Még jóhogy büntetik a bántalmazást.

Első napomon, egy födémzsaluzaton dolgoztam. Körbe kellett zsaluzni már csak. 40 fok.

Mondom a főnöknek 2 óra napon dolgozás után, lemegyek egy 10 percre hűsölni a zsalu alá, ha befejeztük, amit épp elkezdtünk. Kérdi, mit takar nálam a hűsölés? What?

Lent, akik lent dolgoztak, kérdik, amikor épp a számhoz emelném az innivalóm, rosszul lettem azért jöttem le a melegből? -Csak akkor lehet lejönni, ha rosszul van már valaki? Válasz persze, nincs. #nehagyd

Lehet nem is csak a főnökkel, van a gond, hanem az emberekkel. Most kéne lelépni?

http://nehagyd.hu/