10 nap a pokolban 2018. május 22. - június 4.

május 22.

Ma, kedden kezdtem az új munkahelyemen. Mert tegnap Pünkösd hétfő volt.

Csütörtökön kerestem az állást a jófogáson. Mondhatni ez volt a legrosszabb ajánlat tevő.

Havi fizetés, 16000 napi bér.

Mindenhol heti fizetést ígérnek. Valahol 2500 valahol 1500-1800 óránként.

Direkt kihangsúlyoztam a pénteki állásinterjún, hogy nekem a kritikus cégelhagyás abból adódik, hogy nincs szerszám, nincs a munkához eszközök. Nem nagyon értették, mit akarok.

Gondoltam nagyon jó, ha nem tudják, biztos nincs is ilyen probléma.

Kedden, a kezdés napján már 7 előtt ott voltam a József körúti lakásban, ahova pénteken kellett menni állásinterjúra.

2 ablak külső spalettázásával kezdtem, amik a lifthokba néznek. Kérdem, hol találok Téza szalagot leragasztani kívülről. Nincs. De van valahol szigetelő szalag. Először azt hittem, amivel a csőre rakott szigetelés toldásait ragasztják. Nem.

Fekete villanyszerelők által használt.

Fólia? Az van.

Elkezdem kiragasztani a villanyszerelő szigetelőszalaggal, kitakarni fóliával az alsó részét. Kész.

-Melyik anyagot keverjem? –Az még nincs, majd falazó anyagot hoznak valamikor.

 Persze, elöntötte az agyam a szar.

Felvilágosítottam a Szabó Gábor ott lévő főnököt. Pont erre kérdeztem rá pénteken. Nincs ez, nincs az. Nincs semmisem. És én ezért húzok el a picsába nagyon gyorsan egy cégtől. Persze, nagyon higgadtan, és nagyon ügyelve, hogy nehogy megharagudjon már akkor. És elpakoltam a szerszámom.

 

Kérdezi, tudok festeni? Mondom épp szombaton festettem a konyhám otthon. Felcsillant a szeme. -És a glettelés megy? Mondom nem annyira mint egy festőnek, de tudok. Bár már dolgoztam olyan festővel, akinél fényévekkel jobban. De az nem gyakori.

Aztán mutatott egy gipszkarton falat. Hogy azt gletteljem le. -Van bandázs szalag?  -Van valahol. Aztán kiderült, mégsincs. Nem tudom milyen bolt, nyit 8:40kor, de arra vártunk fél órát, aztán hoztak, meg Tézát is.

Aztán gletteltük telibbe a gipszkartonos falakat. Ahol még nem volt.

 

Délután kezdtem el vakolni a spalettákat, falazó anyaggal. Némi falazással, mert kiesett az ablak cserénél az egyik oldala az ablaknak a spalettából. Ennyi is volt az össze kőműves munkám a cégnél.

Később mondta Gábor, dörzsöljem át kicsit hungarocellel. Attól még csúnyább lett, mint ahogy elhúztam kanállal, mert szétforgácsolódott a falazóanyag.

 

május 23. szerda

Ma egész nap gletteltem. Áron kolléga, kérdőre vont, miért van összekenve glettel az ablak, mondom, mert nem volt szalag. -De, ott van. -Már ott van, de tegnap délelőtt, nem volt semmi. A másik kolléga, akivel gletteltünk, és összekentük nyugtázta, hogy ja, ja.

 

május 24. csütörtök

Ma is gletteltem. Másodszorra is a lépcsőház felső részét. Délután beszólt a Gábor főnök, hogy jövő héttől majd csináljam pörgősebben a dolgokat. Amikor épp a vaslépcsőnél kenegettem a gipszkarton tetejét egy kis kanállal.

Utána még csövek körül is én kenegettem ki a glettelést, mert most volt hozzá keskeny spakli.

Utána le kellett volna betonozni egy előteret, ami 80 cm x 120  cm méretű lehetett. Húzzam le én, mutassam, meg tudok e betonozni. A zsákos beton persze nem lett elég.

Na ő számolni az tud, de én betonozni ezekszerint jobban.

 

május 25. péntek

Ma lecsiszoltam a glettelésem. Vittem csiszolót, mert ezek csak kézben fogva a csiszolópapírt csiszolnak. Estére eltűnt róla a csiszolóvásznam.

Utána egy ajtó 2 oldalánál elmaradt gipszkartonozást fejeztem be, utána legletteltem, ahol kellett beévédőztem.

Utána még egyszer bekentem glettel a lépcső melletti részt. Meg csövek körül a már bekent glettelést.

Befejeztem a betonozást is.

Nem jött ki a Dózsa Gyula, kérdeztem a Szabó Gábor főnököt, miért nem jön. És kérdezte, hogy miért.

Mondtam neki, a problémám, hogy azt mondta tegnap, hogy fel kéne gyorsítanom. És nem túl biztató, hogy én 1 hónap múlva biztos megkapom a fizetésem ezek után. És kéne hetente a pénz.

Aztán mondja, hogy ő a lépcső melletti kenegetésnél mondta. Mondom azt szerdán kentem, maga meg ezt csütörtökön mondta, miután készlettem a lépcsőház gletteléssel.  De, nem ő arra mondta. Aztán még továbbra is elbeszéltünk egymás mellett. De, megnyugtatni, hogy lesz pénz, az nem került szóba.

 

május 28. hétfő

Fél 9re mentem dolgozni.

Fél 5kor eljöttem, mert nem volt mit csinálni. Úgy volt, hogy a burkoló lerakja az előteret és elmegy mindenki 4kor.

Ő is egy pár napja volt velünk, fogas glettvassal húzta be a fugát, és puszta kézzel nyomkodta ki a vizet a fugázó szivacsból. És még ki tudja, mit nem láttam. 

Fugázó szivacs

Nem dolgozott rosszul, ő már csütörtökön kilépett. Hiába volt az egyik régi ember ikertestvére.

Én kenhető fóliát kentem a teraszon. Meg a kavicsot hordtam szét, amit daruval rakattak fel. Egész nap.

 

 

 

május 29. kedd

Reggel mutattam a Szabó Gábor főnőknek egy rajzot, hogy én hogy gondoltam amit tegnap délután beszélgetünk. -A fia sem engedi meg magának, hogy így beszéljen vele. Miaz, hogy nem érti. Nem hülye. Mondom, én nem szoktam érthetően, nem jól magyarázni. De, inkább hagytam a társalgást a francba.

Íme a rajzok.

magyarszakember_blog_hu_1.jpg

magyarszakember_blog_hu_2.jpg

magyarszakember_blog_hu_3.jpg

Rimano Plus glettanyaggal gletteltem kültéren. Először át kellett lepkével huznom, mert nagyon hullámos volt a surlófényben. Első rétegre sem lett elég. Délután lett még hozva a második réteghez.

Az anyagbeszerző kérdezi tőlem, miért zsákonként van hozatva az anyag, múlthéten minden nap hozott egy zsák glettet. -Én tudom, de gondolom te is, és ez csak költői kérdés.

Később kiderült, 1 hónapja van csak a cégnél, kár volt lerázni, mert lehet, tényleg nem tudja.

 

május 30. szerda

Ma vakolatot javítottam, ahol kimarad, vagy leesett glettel. Fürdőszoba ajtajához feltettem az élvédőt. A fürdőszobába kellett vakolni egy fél m2es részt csemperagasztóval.

Gábor glettelte le az élvégő melletti részt, 3 milliméter anyagot ráhúzva az élvédőre is helyenként. Nem szolt neki a főnők, hogy nem jó.

 

1 ív 120-as csiszolóvászon lett hozva délután, estére el is használtuk.

Megcsiszoltam 120as csiszolóvászonnal a gázcsövet, és lemázoltam.

Gábor a lépcsőszerkezet vasát mázolta feketére, nem nagyon zavarta, hogy tiszta por, meg van rajta rászáradt glettanyag, ragasztó, vakolat.

 

május 31. csütörtök

Ma a fürdőszoba sarkait húztam ki csemperagasztóval. Meg a tegnapi csemperagasztóval kivakolt rész gletteltem simára.

Megcsiszoltam a tegnapi javításokat.

Lemázoltam megint a gáz csövet, amibe, a Szabó Gábor főnők beleszórta a fölötte lévő villanyórából a gyuvát, csak, mert kopogtatni volt kedve a tulajdonosnak mutogatva. –Majd megcsiszoljuk.

 

Utána takarítottunk. Délután meg a viakolort hordtuk fel.

 

június 1. péntek

Ma lakkoznom kellett egy beltéri ajtót. Mivel nem volt tiszta ecset, az egyik kolléga kimosta azt az ecsetet, amivel a lépcső vasát festették szerdán.

Persze, nem tudta annyira jól kimosni, hogy ne jöjjön minimálisan még a fekete. Irány a bolt.

Már össze volt fogdosva a nyers fa mert fel volt pár napig rakva a helyére, így csiszolással tüntettük el az ujjlenyomatok garmadát.

 

Délután megjött a bejárati ajtó. Ami helyéről már délelőtt ki lett szedve a régi. Rossz a nyílásirány. -Nem rossz, csak nem olyan, mint a régi. -Elfér? -Akkor berakjuk. Majd a villanyszerelő átrakja a villanykapcsolót.

 

 

június 4. hétfő

A bejárati ajtó feletti részt kellett volna begipszkartonoznom. Nem volt csak 8 centi hosszú facsavarcsavar. Egyik kolléga megoldotta.

Felcsavarozott 2 darab tetőléc darabot, arra egy gipszkartoncsikot, és kivakolta glettanyaggal.

magyarszakember_blog_hu_4.jpg

Még másnap amikor mentem a papírjaimért még mindig úgy volt.