Idén a második munkahelyem. Vagy inkább barkácsműhely. április 16 - május 14

Mindennemű egyezés az ön otthonával, csak a véletlen műve.

Április 12.

 

Ma van az interjú. 11re beszéltem meg egy kolléga nővel, hogy találkozzak a főnökkel, fél 10 körül hívott, hogy át e tudnánk tenni délután 1re. Áttettük.

Kell vinni kéziszerszámot. Már rosszul indul, de ígéret van, hogy csak kéziszerszám kell.

A főnők elmondta, hogy 2 hetet ideglenes bejelentéssel szokták, és heti fizetéssel, amit hétfőnként kapok meg.

 

április 16. hétfő

Ma kerítést építettem Ferivel 15ös zsalukőből.  2sort, 120as vízmértékkel. Ahol nem volt berakva a vas tüske az kifúrtuk. Gyémánt koronggal vágtuk a vasat. Felkapartuk az alapra ráfolyt sarat, de lesöpörni nem söpörtük, mert nincs söprű. Holnap is ezt csináljuk.

április 17. kedd

Reggel átöltözöm a telephelyen, kipakolunk a kerítésépítéshez a kocsira., már majnem indulnánk, sietünk, mert a nagyfőnök mindig problémázik, ha 10 perccel később érnek ki.

Nem azt csináljuk ma.  Színezni kell.

Nincs semmilyen szerszám hozzá. Volt valami ócska glettvas, egy nyele leeső spakli, egy mosatlan simító.  Feri vetetett egy simítót.

Kimentünk a Mikes Kelemen utcába.

Egy köz állvány felépítve. Semmi feljáró létra. Az előttünk ott dolgozok, lekopatták 2-3 centit a könyöklő helyét, a felmászásnál. Majd ki lesz javítva szilóval, ha berakják a könyöklőt. Most le kell színezni, és ha javítjuk, nem tudjuk leszínezni.

Oda jött a színezéshez egy másik ember is. Úgy tűnt, azt gondolják, sosem színeztem még, hátha be kell állnia.

április 18. szerda

Ma reggel színezéssel kezdtünk Rudolffal. Ott találta ki Gábor, mi legyen színezve. A garázs ajtó spaletta.

Max. 1 óra alatt készen voltunk.  Majdnem négyen mentünk reggel csinálni, még szerencse, hogy csak egy fél garnitúra szerszám van.

Utána lényegében nem csináltunk semmit egész nap. Kis állványbontás, pakolás, rossz söprűvel való söprögetésen kívül.

 

április 19.

Ma kezdtük az Alkotmány utcában a másodszori dryvit glettelést, javítást. Valahol hiányzott egy darab háló,

magyarszakember_blog_hu_01.jpg

Valahol elvédőzni kellett még.

magyarszakember_blog_hu_02.jpg

magyarszakember_blog_hu_03.jpg

Az összes ablak sarkából hiányzott a négyzetháló, ami megakadályozza, hogy ne repedjen el. És el is volt mindenhol 6-8 centire repedve.

magyarszakember_blog_hu_04.jpg

magyarszakember_blog_hu_05.jpg

magyarszakember_blog_hu_06.jpg

Sok helyen közel van az állvány.

magyarszakember_blog_hu_07.jpg

magyarszakember_blog_hu_08.jpg

 Szinte mindenhol, milliméterekre van a kikötő vas.

magyarszakember_blog_hu_09.jpg

magyarszakember_blog_hu_10.jpg

 

Keresztbe, kasút vannak a spaletták.

magyarszakember_blog_hu_11.jpg

Hiányzik a sarokból a háló, oldalakon keresztül.

magyarszakember_blog_hu_12.jpg

április 20. péntek

Az öltözőbe a pad, szinte végig volt terítve ruhákkal. Péter a belső végén ült. Kérdem, mi ez, vizes? Nem a Lajos helye. Én meg szépen cipő felvételhez ráültem. Épp bejött, és elkezdte kirángatni alólam, majd leestem.

április 21. szombat

Délután olyan állványon dolgoztunk, aminek a felső szintjére, az állványzatra padló volt téve, mert annyira el volt korhadva, a járó rész, majd leszakadt. És ülve kellett rajta dolgozni, mert magas volt.

Egy másik részén, az állvány deszka helyett, 2szál 15 centi széles padló volt. 3 -4 szeg is kiállt belőle.

Létra sem volt, csak amit az állvány külső felére akasztottuk.

április 23. hétfő

Nem mentem. Telefonom nem akar SMSt küldeni, hogy ne várjanak.

április 24. kedd

Ma kaptam meg az első heti fizetést. Meg reggel a HRes csaj, mondta telefonon, hogy szombattól véglegesítettek. Az ígért 2 hét helyett, már 5 nap után.

Mondom, nem kellett volna. Mert tegnap is azért nem voltam, mert nekem ez így nem jó.

Ő átadta a problémám egy főnőknek, Andreának. Neki is részletesebben elmondtam a fent leírtakat telefonon. És, hogy ez nem a kollégák értelmi képességeinek, a hiányának az egyedüli hibája (amire beszélgetésünk alatt többször célzott), hanem a főnökség nemtörődömsége, vagy hozzá nem értésé.

Aztán a HRes amikor, kihozta a fizetést délután, átküldtem PDFbe a telefonjára is a fentebb leírt irományom.

Ma az Alkotmány utcába gletteltünk hárman. Rudolf, Jani, én. Karcsi kevert.

5 óra után jöttek értünk, hogy elvigyenek a telephelyre. Elfelejtették, hogy ott van 4 ember.

április 25. szerda

Nincs öltöző riasztó kód. Fél 8kor jött aki ki tudja nyitni.

Födémet betonoztunk. Volt lehúzó gép. De mégis vízmértékkel húztuk le az 5-600 négyzetmétert, mert nem felelt, meg ahogy az lehúzza. Ritkán jött a beton. Egész délelőtt 3 kocsi. Este 8 előtt végeztünk.

április 26. csütörtök

Hálóztuk másodszorra azt a részt, ahol majd kő lesz ragasztva az Alkotmány utcában, Rudolffal.

április 27. péntek

Orvosnál voltam.

 

május 2. szerda

Nem tudtunk bemenni a telephelyre, nem volt kulcs. Ez úgy tűnik a szerdai kezdéshez hozzátartozik.

Úgy tűnik, kaptak egy kis fejmosást pénteken a többiek.

Aki rakta a kerítést, lesöpörte az alapot.

Volt egész héten mindenkinek feladata.

Már majdnem felhívtam Andreát, hogy gratuláljak a pozitív váltatáshoz.

 

május 4. péntek

Ma egy majdnem kész társasház utcafronti homlokzatát kellett beállványozni, meg újra glettelni színezés elé. Mert egy széles részen, rá volt folyva valami rozsdás folyadék. A felső szintekről.

Normális állvány lett építve.

Utána régebben a homlokzatra tett, követ fugáztuk Rudolffal.

Többiek, akikkel az állványt építettük bent takarítottak, egy lakást.

Szombaton lealapozták a falat, hogy lehessen hétfőn színezni.

május 7. hétfő

Színeztünk volna, de amikor már az állványon volt a csapat, letakarva az ablakok, jutott valaki eszébe. Hogy 1 darab simító nem lesz elég 3 állványszintre.

Szólva lett az egyik sofőrnek. Hogy hozzon. Hozott műanyagsimítót, amit vakoláshoz, meg betonsimításhoz szoktunk máshol használni. Mert abba a boltba, ahova ment ott nem volt a színezéshez simító. Ahol van, az 1 órányira van minimum.

Nagyon csúnya lett a színezés.

magyarszakember_blog_hu_14.jpg

Délután Alkotmány utca

A medence gödrét kellett 20 centivel megmélyíteti. De, ahhoz rövid volt az árokásó gép karja. Hogy mindkét oldalról beérjen a közepéig. Középen 1,5 métert ásni kellett. Meg eldobálni szélre, hogy kiszedje a gép.

 

május 8. kedd

10 óra körül folytattuk a medencemélyítést géppel. Addig a 1,5 métert ástam.

Délbe ment el a targoncavezető. Azzal hordjuk a hordót a csap, és a munkaterület között, mert 10 méter slag van. 50 méter helyett. Még jó hogy arra jártam ebédszünetben, mert alig volt már a hordóba víz.

Délután a kert végi kerítés tetején a kiegyenlítő betont húztam. Karcsival betonoztuk. Jani, Rudolf zsaluzta tovább a kiegyenlítést.

Elfogyott a sóder.

 

május 9. szerda

A rejtett csatorna helyét véstem kalapáccsal. Zsaluzáshoz készültem reggel, így nem volt fűrész vágni a hungarocell, de a festőknek van.

Vésőgép, zsák a hungarocell daraboknak, hogy ne fújja szét a szél nincs. Feri mondja, amikor mondom, hogy kell és szóljon Gábornak azt is kéne hozni, hogy rakjam be a konténer réseibe. Aztán lehet látta, hogy nincs rés. Akkor meg mondta, rakjam bele cementes zsákba.

 

május 10. csütörtök

Ma reggel Ferivel összevesztem. Számon kérte rajtam, hogy miért nem hoztam szerszámot a rejtett csatorna kivéséséhez.

Mert már kész voltam, és nem mondta senki, hogy a másik házon is vágjam ki.

-És, hoztam a csatornázáshoz szerszámot?

-Én, mint kőműves? Milyen szerszámot?

Amikor megjött Gábor, elmondtam neki is ezt.

-Ne idegeskedjek.

-De, hát ezzel idegesített fel az a barom, ami a ti, feladatok lenne elmondani, mit kell csinálni amikor még be tudom rakni a szerszámokat a telephelyen.

-Még mindig idegeskedek?

Délután elkezdtük Ifjabb Rudival építeni az utcafronti kerítést.

 

május 11. péntek

Ma is kerítést építettünk. Rudi nem tud egyenesen zsalukövet vágni, így én vágtam a pillérekhez a köveket, hogy kinézzen valahogy.

2 órától bebetonoztuk

 

május 14. hétfő

Nem volt öltözőkulcs. Nincs is szerda.

7 után jutott valamelyik eszébe, hívják fel, aki valószínű elrakta.

Reggel azt mondták a telephelyen, a kerítést kell folytatni.

Flexeket felraktuk a kocsira. Vízmértékeket.

Odakészültem volna a kerítésépítéshez. Nem volt csak 1 hosszabbító.

Elkértem a medencében valamit építőktől fél órára. Kivittem a kerítéshez. Épp rajzolnám be, amit vágni kell.

A Feri szól csatornát, kell csinálni, aminek a helyét múlt héten vágtam ki. Mert raknák fel a burkolók a csempét rá. Már a csemperagasztót is megkeverték hozzá.

Feri elkezdte berakni az idomokat fent. Odahordtam neki a hosszabbítót, nagy flexet.

Fúrógépet kértünk a festőktől.

Fűrészt kértünk, szintén a festőktől.

Csavarhúzót kértünk, szintén a festőktől.

Véső nem volt senkinél, akitől elkérhetnénk.

Feri vágott egy 15 centi hosszú 12-es vasat. Levágta a végét ék alakúra. Hogy azzal véssem a betonalapot. Előtte még azt is kitalálta, hogy vágjam be 2 centinként a betont flexel. Mondom én, ezt nem csinálom. Akkor mennyek haza.

magyarszakember_blog_hu_15.jpg

Gábor azzal jött, hogy velem hetente 2szer van valakinek baja?

Na ezért lépek ki. Nincs szükségem hetente 2szer a nagy semmiről beszélni.

Hazafelé ezt a plakátot láttam a metróba.

magyarszakember_blog_hu_16.jpg